Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

Gästblogg

Nytt år – nya möjligheter Endast 3% av Sveriges befolkning jobbar med målsättningar och den siffran vill jag få upp.  För mig är det helt otänkbart att jag skulle låta mitt liv ligga i någon annans händer, eller kanske inte i några alls. Vi bor i ett land där vi har stora möjligheter att...
Konsten om att skapa (och behålla) teamkänslan Egentligen finns det ingenting nytt med att vi människor har ett naturligt behov av att bli uppmärksammade och känna oss delaktiga i våra nätverk och teamen vi arbetar i. Arbetsorganisationerna har idag dock blivit alltmer splittrade, antingen...
Att få jobba med sin pojkdröm Jag heter Tomas Nordström och är en tidigare sportmarknadsförarstudent på Caddie Sports & Business. Under våren 2015 var jag med och grundade Gold Town Games, med sikte på att skapa världens första hockey manager-spel till mobila plattformar. Idag är vi ett...
Vad innebär det att lyckas? Vad krävs för att lyckas, och vad innebär egentligen att lyckas? Att lyckas kan ha olika definitioner för olika individer. För en individ kan det handla om ekonomiska aspekter och för en annan kan det handla om status, för en tredje kan det räcka med att ha mat på...
6 lärdomar om volontärarbeten för ett lyckat event  ”Framgångsnycklarna för att kunna lyckas med idrottsturism är en ganska tråkig formel, nämligen den att alla delarna måste vara med och jobba tillsammans. Högt, lågt, under och över måste samarbetet ske och framför allt, det ska ske med...
Vad är Åhus Beach AB?   År 1997 startade Mats G Jönsson ett litet lokalt handbollsevenemang som gick under namnet Åhus Beach Cup. Idag 20 år senare är Åhus Beach AB ett eventbolag med flera olika evenemang. Vi har evenemangsstranden i Åhus som bas och där även kontoret med helårsanställda...
Idén till Iplay fick min medgrundare och kompanjon Per Malmqvist när han själv spelade i handbollens Elitserie och klubben han spelade för helt plötsligt gick i konkurs. Per som var duktig hade tänkt sig ett kontrakt utomlands men kom snart att upptäcka att utan en agent eller ett etablerat...
Entreprenör inom sportmarknadsföring. Min resa från idé till verklighet. Jag har flera gånger fått frågan om Caddies uppkomst och varför jag valde att bli företagare. I denna blogg tänkte jag berätta storyn där vi får gå tillbaka närmare 12 år i tiden. Året är 2004. Jag minns att jag satt med mitt...

2016 är ett bra år

17.05.2016 10:35
2016 är ett bra år. Jag och mina klasskamrater tar examen från en fantastisk utbildning, sportmarknadsförare på Caddie Sport& Business och jag kommer för första gången någonsin få 13 rätt på tipset. Men det är inte därför vi är här, det är nämligen också året då jag känner att...
Varför sponsring av samhällsengagemang är både värdefullt och viktigt   En svensk konsument nås av ungefär 125 kommersiella budskap per timme, dygnet runt! Att som företag försöka slå sig igenom det enorma brus av budskap med traditionell marknadsföring som verktyg är minst sagt väldigt...
1 | 2 >>

Kommentarer

Inga kommentarer hittades.