Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

Event

Ett event ska vara det perfekta mötet mellan varumärke, färdig produkt och målgruppen. Att kunna skapa en unik upplevelse som målgruppen kan bära med sig och komma ihåg. Skapa starka associationer till ditt varumärke med hjälp av kroppens fem sinnen. På det viset kan du bygga starka relationer till din målgrupp. Det resulterar i lojala och nöjda kunder. Hitta och träffa din målgrupp via deras intressen och passioner. 

Sponsring

Sponsring är ett begrepp som bygger på ett avtal mellan normalt sätt två parter. Sponsring handlar om att kunna fullt ut nå sin tänkta målgrupp. Det kan handla om att sponsra en enskild individ så kallat endorsement, det kan vara att äga namnrättigheterna på en arena/tävling. Till att sponsra den lokala fotbollsklubben.

Sammantaget kan man säga att sponsring är ett affärsmässigt tillvägagångsätt för kommunikation, marknadsföring och försäljning.