Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

The Cliché

28.10.2016 10:55

The Cliché

Se casefilmen HÄR!

 

Den här casefilmen har några månader på nacken, men jag tycker det är viktigt att lyfta de bra aktiveringarna som sker där ute i bruset.

 

Som fotbollsfantast kan jag inte annat än att glädja mig åt de aktiveringarna som Heineken gör kring Champions League. Jag vill lyfta det här case:et för jag tycker det är oerhört bra!

 

Heineken vet exakt hur de ska lägga upp sin kampanjer för att träffa deras målgrupps passioner & intressen. Jag ryser när jag ser det här. Det är förmodligen för jag är i spannet för deras målgrupp.

 

Jag börjar tänka på hur jag hade agerat i samma situation. Förmodligen exakt likadant som dessa killar i videon. Jag blir alltså träffad av budskapet vilket förstärker min totala upplevelse. 

 

Det här case:et hade ett nytänk, en mystik och ett oerhört fint hantverk där storyn blev det centrala. Jag gillar det skruvade och uppbyggnaden av storyn. Den har alla typer av känslomässiga nivåer: spänning, glädje, besvikelse och en tydlig WOW-faktor.

 

Jag har nu en positiv känsla till Heineken, och vem vet.. Det resulterar förmodligen i att jag kommer köpa Heineken nästa gång.

 

#ChampionTheMatch

 

 

The Cliché

Inga kommentarer hittades.