Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

IKEA Drömsängar

19.05.2016 17:13

IKEA Drömsängar

Se casefilm HÄR (Sigge)

Se casefilm HÄR (Alexandra Rapaport)

Se casefilmer HÄR (Silvana Imam)

Jag har för några veckor sedan pratat väldigt gott om endorsement. Där företag som lanserar ett projekt eller en kampanj använder sig av andra varumärket för att få intresset att växa. I det här fallet har IKEA använt sig av tre olika profiler för att lansera sin nya sängkollektion.

 

I den här filmen ser vi Sigge Eklund som är en av Sveriges kändaste podcast-profiler. Han driver podden Alex & Sigge tillsammans med Alex Schulman. Sigge blir därmed ett oerhört starkt varumärke som hjälper IKEA på traven för att lansera deras nya drömsängar. Med över 500 000 lyssnare av podcasten har han blivit mycket stor/känd senaste 2 åren.

 

De andra personerna som har gått in i samarbete med IKEA är skådespelerskan Alexandra Rapaport och artisten Silvana Imam.

 

Dessa klipp har ungefär 700 000 visningar tillsammans vilket som får ses som bra kampanj av IKEA. Jag vill lyfta den här kampanjen då jag personligen tycker det är oerhört intressant med endorsement och vad företag kan göra med det. Detta är en bra storytelling-historia tilsammans med dessa personer.  

Vad tycker du om kampanjen?

IKEA Drömsängar

Inga kommentarer hittades.