Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

Frantzéns Provhytt

10.05.2016 08:16

Frantzéns Provhytt

Se casefilmen HÄR!

I mars 2015 lanserade NK deras ”största nyhet på 100 år”- en nyöppning av restaurangdelen som drivs av stjärnkocken Björn Frantzén.

 

NK tillsammans med White and White skapade då “Världens minsta lyxkrog” som var lika stor som en provhytt. En otroligt kreativ idé som jag verkligen anser bör lyftas upp. Varför? Jo för att jag anser att det är för lite events av den här sorten. Jag gillar idén om att alla kan se det och reflektera över det, det får människor att börja undra vad som händer där inne. Jag vet inte hur ni känner efter att ha sett casefilmen men jag får en spontan känsla av att ha velat vara där. Fått ta del av den här fantastiska upplevelsen, intimt och mysigt i en annars rätt stressig miljö. Snyggt jobbat!

 

20 minuter efter att de hade släppt bokningskoderna var provhytten fullbokad. En sittning varade i drygt 10 minuter. I provhytten serverades mat i miniatyrform för att skapa en hype kring restaurangen och vad den hade att erbjuda. Kampanjen blev en succé och sociala medier kokade med positiva kommentarer över Frantzéns Provhytt.    

Frantzéns Provhytt

Inga kommentarer hittades.