Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

Children's Climate Conference

03.05.2016 09:32

Children's Climate Conference 2015

Casefilmen hittar du här

Casefilm två hittar du här

 

När jag var liten drömde jag om att förändra världen till det bättre. Det är jag nog inte ensam om. Alla hade vi i någon form en tanke kring detta. Men för mig slutade det alltid I tanken, uppgiften blev för stor för mig. Vad ska en liten kille från de östgötska slätterna göra? 


Med Children´s Climate Conference fick barn som har funderat precis som jag gjorde en chans att verkligen förändra världen på riktigt. 
Jag vet inte om det bara är jag som får gåshud av den här casefilmen? Den berör mig på ett plan som inte går att beskriva. Jag känner att jag vill hjälpa till. Men vad ska jag göra?


Tanken med Children's Climate Conference var att samla 64 barn från världens alla hörn. Det lyckades dem med och mötet tog plats på Blombackaskolan i Södertälje. De barn som kom till mötet var barn som hade påverkats av klimatkrisen i sina hemländer. Vad var syftet? Syfte med mötet var att jobba fram och skapa ”barnens krav”, en rapport som överlämnades till världens ledare på klimattoppmötet i Paris december 2015.


Jag gillar konceptet starkt och jag förstår att det har fått ett bra genomslag runt om i världen. Det blev en snackis när Artisten Mariette sjöng låten ”The next generation calls” med elever från Blombackaskolan i Södertälje.


En stark aktivering kring en fråga som är otroligt aktuell. Har du egna reflektioner kring ämnet? Maila mig på filip.mansson@sportmarknadsforare.se eller skriv en kommentar nedan. 

Children's Climate Conference

Inga kommentarer hittades.