Drivkraft Passion

En blogg om sponsring & event

filip.mansson@sportmarknadsforare.se

BonnierHoops!

31.05.2016 12:15

BonnierHoops!

Se casefilmen HÄR!

Idag skulle jag vilja lyfta ett projekt som skedde på en lokal nivå. BonnierHoops!

 

BonnierHoops skapades av Polisen, Bonnierförlagen och SBBF. De ville skapa en positiv mötesplats på ett ställe som var utsatt. En mötesplats där förbund, företag och en myndighet gick ihop för att skapa en lugnare stämning i området.

 

En streetbasketplan byggdes upp och en gång varje vecka kom polisen dit för att möta de ungdomar som ville spela en match mot dem.

 

För mig är det viktigt att lyfta det här projektet för att det är ett samhällsengagemang som det behövs fler av. Varför det inte görs fler sådana här pop-upevent är för mig konstigt. Vi behöver skapa mötesplatser för ungdomar för att skapa just mötesplatser. Varför är det viktigt? Jo, många ungdomar idag lever i områden där en sådan här aktivering kan vara skillnaden mellan en väg in i det kriminella livet eller en väg in i utbildning och föreningsliv.

 

Jag tycker det här exemplet är klockrent och jag hoppas fler företag där ute kan hitta liknande samarbeten. En av de viktigaste sakerna då är att visa för folk vad ni gör! Dela med er av era aktiveringar!  

BonnierHoops!

Inga kommentarer hittades.