Unexpected Box
En kall novembermorgon kunde resenärerna på Stockholms Centralstation gestalta en stor spegelbox. Vad fanns egentligen i den? Vem var egentligen avsändaren?
Frågorna var många och svaren var få. I boxen fanns Rebecca & Fiona som dj:s men det var förstås hemligt. När konsumenterna sedan kom in i boxen och fick sätta på sig hörlurarna kom tjejerna fram och bjöd på deras mest exklusiva konsert någonsin. Vilken succé det blev och vilken konsumentupplevelse de hundra personerna som gick in i boxen fick!
Snacka om att sätta avtryck. De sociala medierna kokade och de traditionella medierna likaså. Över 400.000 människor såg Unexpected Box.
Unexpected Box var starten av den hype som skulle bli när Mall of Scandinavia hade sin öppning och vilket genomslag det fick.
Det här eventet hade ett nytänk, en mystik och ett oerhört fint hantverk. Vilket de även vann pris för i Gyllene Hjulet. Det här eventet kändes verkligen på riktigt och jag hade velat vara en av dem som fick gå in boxen och dansa loss!
En sann inspiration för hur ett bra event ska genomföras och vad som får människor att integrera med varandra!